Aandachtspunten voor organisaties
1. schrijf aantrekkelijk
De concurrentie is hoog... hoe zorg je dat jouw activiteit er positief bovenuit steekt?
Deze tips leveren meer reacties op:
- Zorg voor een aantrekkelijke (profiel)foto. Een logo valt daar niet onder ;-)
- Besteed veel aandacht aan de titel en de eerste 2 regels. Die zie je als eerste in het overzicht en de e-matchmailtjes die we naar beschikbare vrijwilligers sturen.
- Wees concreet in wat je nodig hebt en verwacht. Als je flexibel bent of open staat voor ideeën van de ander, geef dan aan dat je dat graag met de vrijwilliger wil invullen. Flexibiliteit hierin is dé trend en wordt door vrijwilligers ontzettend gewaardeerd.
- Vermeld vooral ook waarom jij/jouw cliënt/jouw organisatie zo leuk is. En wat de vrijwilliger eraan heeft: nieuwe mensen ontmoeten, goed voor je CV, gratis trainingen of intervisie etc.
2. deel geen persoonsgegevens
Als je iets op IJsselsteinvoorelkaar plaatst dan is het openbaar en dus voor iedereen zichtbaar.
Deel daarom geen persoonlijke gegevens zoals achternaam, adres, telefoonnummer of gevoelige informatie via een vraag. Dit soort gegevens kan je met vrijwilligers delen via een persoonlijk bericht.
Tip: Je kunt natuurlijk wel een andere naam gebruiken om persoonlijk te 'voelen' want dat levert ook meer reactie op!
3. een goed organisatieprofiel
Niet alleen jouw vacatures zijn zichtbaar, ook jouw organisatieprofiel is zichtbaar. Handig, want dan zien geïnteresseerden in één oogopslag welke dingen er nog meer te doen zijn bij jouw organisatie.
Zorg voor een goede foto, logo, enthousiasmerende beschrijving van jouw organisatie en actuele contactgegevens (website, telefoonnummer etc.). Wanneer je 'manager' bent van een organisatieprofiel kun je dit profiel aanpassen.
Niet gevonden wat je zoekt?
In het helpcentrum vind je een antwoord op alle vragen: van veiligheid tot vergoeding en van hulpvragen tot hulp bieden.