Direct naar de inhoud van deze paginacsrf
IJsselsteinvoorelkaar

Penningmeester. Beheer onze financien!

Locatie: Flexibel (remote werken mogelijk) Tijdsinvestering: 4-8 uur per maand Wat ga je doen? Heb jij ervaring met financiën en wil je jouw kennis inzetten voor een goed doel? Wij zijn op zoek naar een vrijwilliger om als penningmeester deel uit te maken van ons team! Als penningmeester bij EnjoyCleaningUp ben je verantwoordelijk voor het beheren van onze financiën en speel je een cruciale rol in het waarborgen van onze toekomst en groei. Jouw taken: Het bijhouden van onze financiële administratie. Het opstellen van kwartaal- en jaarverslagen. Het beheren van onze inkomsten en uitgaven. Het meedenken over het financieel gezond houden van de organisatie en eventueel fondsenwerven. Wat bieden wij? De kans om jouw financiële expertise in te zetten voor een betekenisvol doel. Samenwerken met een enthousiast en gepassioneerd team. Flexibele werktijden en de mogelijkheid om (deels) remote te werken. Wie zoeken wij? Ervaring met financiële administratie, bijvoorbeeld als penningmeester of in een vergelijkbare rol. Goede kennis van boekhoudsoftware en/of Excel. Betrokkenheid bij duurzaamheid en milieu-initiatieven is een pré, maar geen must! Ben jij de financiële duizendpoot die we zoeken? Stuur ons je motivatie en help ons verder groeien!

Lees meer
structureel
Kan online / via de telefoon
Bestuur & organisatie
Financiën & fondsenwerving

Beschrijving

Locatie: Flexibel (remote werken mogelijk)
Tijdsinvestering: 4-8 uur per maand

Wat ga je doen?
Heb jij ervaring met financiën en wil je jouw kennis inzetten voor een goed doel? Wij zijn op zoek naar een vrijwilliger om als penningmeester deel uit te maken van ons team! Als penningmeester bij EnjoyCleaningUp ben je verantwoordelijk voor het beheren van onze financiën en speel je een cruciale rol in het waarborgen van onze toekomst en groei.

Jouw taken:

Het bijhouden van onze financiële administratie.
Het opstellen van kwartaal- en jaarverslagen.
Het beheren van onze inkomsten en uitgaven.
Het meedenken over het financieel gezond houden van de organisatie en eventueel fondsenwerven.
Wat bieden wij?

De kans om jouw financiële expertise in te zetten voor een betekenisvol doel.
Samenwerken met een enthousiast en gepassioneerd team.
Flexibele werktijden en de mogelijkheid om (deels) remote te werken.
Wie zoeken wij?

Ervaring met financiële administratie, bijvoorbeeld als penningmeester of in een vergelijkbare rol.
Goede kennis van boekhoudsoftware en/of Excel.
Betrokkenheid bij duurzaamheid en milieu-initiatieven is een pré, maar geen must!
Ben jij de financiële duizendpoot die we zoeken? Stuur ons je motivatie en help ons verder groeien!

Praktische informatie

Tijd

Eenmalig 4 tot 8 uur

Het mag ook elke maand of een aantal keer! Geef je voorkeur aan in je bericht!

Locatie
Kan online / via de telefoon

Impact

Impactgebied
Belangenbehartiging & goede doelen
Duurzaamheid & milieu
Categorie
Bestuur & organisatie
Financiën & fondsenwerving
Alex
65% profielsterkte

Over Alex

  • Deze vraag is gecheckt door de helpdesk
  • Alex is ingeschreven op VHLvoorelkaar sinds 12-02-2024
  • Positieve match gemaakt

Bekijk meer van Enjoycleaningup

Op positieve manier werken aan schone wereld

Op positieve manier werken aan schone wereld
Achterveld-Noord
Maandelijks · 2 tot 8 uur
Enjoycleaningup
We hebben als stichting een positieve en aaibare manier om onze boodschap te vertellen van de nut en noodzaak om de wereld schoon te houden en te maken. We zoeken mensen die onze stichting willen helpen met verdere uitbouw van deze stichting en het verhaal!
Jongeren

Vrijwilliger evenementen

Vrijwilliger evenementen
Achterveld-Noord
Eenmalig of maandelijks · 2 tot 40 uur
Enjoycleaningup
Locatie: Verschillende locaties in IJsselstein en omstreken Tijdsinvestering: Flexibel, afhankelijk van evenementen Wat ga je doen? Ben jij iemand die graag de handen uit de mouwen steekt en meehelpt om de buurt schoner te maken? Wij zoeken enthousiaste vrijwilligers die ons team willen versterken tijdens opruimevenementen. Je helpt mee om onze evenementen soepel te laten verlopen en zorgt ervoor dat samen met andere vrijwilligers en hondeneigenaren de buurt opgeruimd wordt. Geen ervaring nodig, alleen een dosis enthousiasme! Jouw taken: Assisteren bij het organiseren van opruimacties op evenementenlocaties. Samen met de aanwezige deelnemers zorgen voor een schone omgeving. Ondersteunen bij het uitreiken van materialen zoals vuilniszakken, handschoenen, enz. Eventueel helpen bij het opbouwen en afbreken van het evenement. Wat bieden wij? Een leuke en sociale ervaring waar je direct een positieve impact hebt op het milieu. De kans om betrokken te zijn bij evenementen met gelijkgestemde mensen. Flexibele inzetbaarheid – jij bepaalt hoe vaak je wilt helpen. Ben jij diegene die we zoeken? Stuur ons een berichtje of meld je direct aan! Samen maken we een verschil voor de omgeving én voor de natuur. Deze vacature is ook geschikt voor jongeren.
(kleine) groepen

Ambassadeur lokale helden!

Ambassadeur lokale helden!
Benschopperpoort en Het Podium
Project · wekelijks 2 tot 10 uur
Enjoycleaningup
Locatie: Verschillende regio's in Nederland Tijdsinvestering: 2-4 uur per week Wat ga je doen? Houd jij van honden én van een schone buurt? Dan ben jij de perfecte kandidaat om mee te helpen met het werven van meer hondeneigenaren voor ons Lokale Helden Programma! Als ambassadeur inspireer je anderen om tijdens het uitlaten van hun hond te helpen met het opruimen van zwerfafval. Samen zorgen we voor een schonere omgeving en een groter bewustzijn. Jouw taken: Actief hondeneigenaren in jouw buurt benaderen en enthousiasmeren om mee te doen. Helpen met het organiseren van opruimacties en bijeenkomsten voor Lokale Helden. Lokale winkels, dierenartsen, en hondenscholen benaderen om het initiatief te promoten. Onze sociale media ondersteunen door verhalen en successen van Lokale Helden te delen. Wat bieden wij? Een leuke en maatschappelijke manier om jouw netwerk van hondeneigenaren uit te breiden. Ondersteuning vanuit ons team met materialen en promotiemiddelen. De kans om een positieve impact te maken in jouw eigen buurt. Ben jij enthousiast, sociaal en hou je van honden? Sluit je dan aan als ambassadeur van EnjoyCleaningUp en draag bij aan een schonere wereld! Meld je aan en laat jouw buurt het verschil zien!

Anderen bekeken ook

Doppen verzamelen voor blindengeleide honden

Doppen verzamelen voor blindengeleide honden
Online / via de telefoon
Eenmalig · 0 tot 1 uur
IJsselsteinvoorelkaar
Wist je dat plastic doppen geld waard zijn? Althans, wel voor ons. Per kilo ontvangt KNGF Geleidehonden een vergoeding. Dus gooi de dopjes van frisdrank en melkpakken niet weg, maar lever ze in bij één van de depots. Je steunt niet alleen de opleiding van onze geleidehonden, maar spaart ook nog eens het milieu. Inmiddels hebben alle doppen samen al tienduizenden euro’s opgeleverd. Hoe werkt het? ✅ Stap 1: Stuur ons een berichtje dat je mee wilt doen en je ontvangt alle informatie Stap 2: Verzamel zoveel mogelijk doppen! Stap 3: Lever de doppen in bij een verzamelpunt in jouw buurt. Done, jij hebt impact gemaakt! Niet alleen voor de blindengeleidehonden, maar ook voor het milieu. Win-win :-) Alvast heel erg bedankt en succes!
Challenge
(kleine) groepen

Actie tegen armoede

Actie tegen armoede
Online / via de telefoon
Eenmalig · 0 tot 1 uur
IJsselsteinvoorelkaar
Steeds meer Nederlandse huishoudens hebben moeite om elke maand rond te komen. Met deze challenge kun je iets betekenen voor mensen in jouw omgeving die het moeilijk hebben. Waarom dit belangrijk is: Met de stijgende energiekosten en inflatie hebben steeds meer Nederlandse gezinnen het moeilijk. Basisbehoeften als een warm huis, een warme maaltijd, naar school kunnen gaan etc. worden een dagelijkse uitdaging. Als iedereen een klein beetje helpt, kunnen we samen heel veel mensen helpen. Dat is nodig, want inmiddels leven meer dan 1 miljoen Nederlands rondom de armoedegrens. Wat je gaat doen: ✅ Lezen/luisteren: extra informatie over waarom, wat en hoe armoede aan te pakken ✅ Doen: we hebben 9 praktische acties verzameld waarmee je vandaag, in een uurtje (of iets meer) iets kunt doen tegen armoede in jouwbuurt. Dus heb jij een uurtje? Meld je aan voor deze challenge tegen armoede in Nederland!
Challenge
(kleine) groepen

ZIE JE EEN VIS? DRUK OP DE BEL! [5MIN]

ZIE JE EEN VIS? DRUK OP DE BEL! [5MIN]
Online / via de telefoon
Eenmalig · 0 tot 1 uur
NLvoorelkaar
Help jij mee de sluisdeuren voor de vissen te openen? Je kan de vissen vanaf jouw bank helpen! Hoe leuk is dat?🐟 Vissen zwemmen ieder voorjaar de rivieren op. Dwars door Utrecht heen, op zoek naar een plek om eitjes te leggen en zich voort te planten. Soms moeten ze lang wachten bij de Weerdsluis, omdat de sluisdeuren in het vroege voorjaar niet vaak open gaan. Daarom hangt onder water bij de sluis een camera. Jij kan helpen om deze sluis te openen zodat de vissen door kunnen gaan op hun route! Klik op 'ik doe mee' zodat we je kunnen uitleggen hoe je de vissen kan helpen!
Jongeren
Challenge
(kleine) groepen

Zie je een vis? Druk op de bel ( 5 min.)

Zie je een vis? Druk op de bel ( 5 min.)
Online / via de telefoon
Eenmalig · 0 tot 1 uur
IJsselsteinvoorelkaar
Help jij mee de sluisdeuren voor de vissen te openen? Je kan de vissen vanaf jouw bank helpen! Hoe leuk is dat?🐟 Vissen zwemmen ieder voorjaar de rivieren op. Dwars door Utrecht heen, op zoek naar een plek om eitjes te leggen en zich voort te planten. Soms moeten ze lang wachten bij de Weerdsluis, omdat de sluisdeuren in het vroege voorjaar niet vaak open gaan. Daarom hangt onder water bij de sluis een camera. Jij kan helpen om deze sluis te openen zodat de vissen door kunnen gaan op hun route! Klik op 'ik doe mee' zodat we je kunnen uitleggen hoe je de vissen kan helpen!
Jongeren
Challenge

Open een buurtbankje

Open een buurtbankje
Benschopperpoort en Het Podium
Eenmalig · 0 tot 3 uur
IJsselsteinvoorelkaar
Wil jij iets voor de buurt betekenen en je buren beter leren kennen? Open dan een BuurtBankje, het is gratis én zo gepiept. Zet een bankje buiten, meld je aan en nodig je buren uit. Stichting De Buurt helpt jou om jouw bankje de gezelligste plek van de buurt te maken. Wat is een BuurtBankje?😎 Op een BuurtBankje klets je bij met de buren. Het is een bankje op je stoep die je zelf plaatst en die door alle buurtbewoners gebruikt mag worden. Wat doet een BuurtBankje? 🤝🏼 Ontmoetingen tussen jou en je buren vinden sneller, vaker en makkelijker plaats op een BuurtBankje. En dat doet wonderen, want een BuurtBankje: - Helpt ons mensen buiten onze bubbel te ontmoeten - Verhoogt de saamhorigheid in de buurt - Helpt ons en anderen zich minder alleen te voelen - Zorgt dat we ons meer thuisvoelen in de buurt Hoe kan je meedoen? ⬇️ Klik op 'ik doe mee' zodat we je kunnen vertellen hoe je een BuurtBankje opent!
Challenge
(kleine) groepen

Heel IJsselstein Wipt tegels

Heel IJsselstein Wipt tegels
Benschopperpoort en Het Podium
Eenmalig · 0 tot 1 uur
IJsselsteinvoorelkaar
Het wip-seizoen is geopend: wip, Holland, wip! Van 21 maart tot en met 31 oktober speelt heel Nederland het NK Tegelwippen. Iedereen kan meedoen door tegels te vervangen voor groen in zijn eigen voor-, achter- of geveltuin. Jij dus ook! Laten we samen Nederland een stuk groener maken. Wanneer tegels worden vervangen door gras, bloemperken, bomen en geveltuinen, wordt Nederland meer klimaatbestendig, behaaglijker voor insecten en dieren, koeler op warme dagen én veel mooier! Klik op de onderstaande ik doe mee knop en ontvang het aanmeldformulier, hoe het werkt en inspiratie!
Challenge
(kleine) groepen

Rolstoel app updaten.

Rolstoel app updaten.
Groenvliet
Eenmalig · 0 tot 1 uur
IJsselsteinvoorelkaar
Vind jij het ook belangrijk dat iedereen 'rollend de deur uit' kan? Help dan mee met deze Wheelmap challenge, waarbij je in kaart brengt waar dat kan (of juist niet). 🦽 Waarom is dit belangrijk Naar de wc, een winkel, restaurant, evenement of zelfs gewoon de straat over steken... het is niet voor iedereen vanzelfsprekend of zelfs mogelijk. Als je letterlijk rollend door het leven gaat, bijvoorbeeld met een rollator, kinderwagen of rolstoel, dan kom je verschillende soorten drempels tegen. Die letterlijke drempels zijn ontzettend zonde: die kunnen we samen voorkomen. 📍Wat kun jij doen De Wheelmap app brengt in kaart welke plekken toegankelijk zijn, of juist niet. Zo weten gebruikers van de app waar ze naar toe kunnen en welke (of hoe) juist te omzeilen. Jij kunt helpen door de Wheelmap app te updaten. Dat is super makkelijk: maak een wandeling en log wat niet toegankelijk is. Super simpel! klik op 'Ik doe mee' zodat we weten dat jij de challenge aan wil gaan. Dan sturen we je ook de informatie toe hoe het werkt.
Challenge
(kleine) groepen

Organisator Open Monumentendag Woerden

Organisator Open Monumentendag Woerden
Online / via de telefoon
Project · wekelijks 1 tot 2 uur
Stichting Open Monumentendag Woerden
Wie wil Open Monumentendag Woerden helpen organiseren? Stichting Open Monumentendag Woerden vindt het belangrijk dat mensen kennis nemen van cultureel materieel en immaterieel erfgoed in hun omgeving en zich daarvan bewust zijn. Daarom organiseert zij samen met de eigenaren/beheerders van monumenten en ruim 100 vrijwilligers in het derde weekend van september het bezoek van deze monumenten plus een aantrekkelijk activiteitenprogramma. Bovendien organiseert de stichting samen met KUVO en Gilde Woerden de jaarlijkse OMD Klassendag, waarbij leerlingen van de basisscholen een aantal monumenten bezoeken. Het bestuur coördineert het publieksweekend , organiseert OMD Klassendag, organiseert activiteiten rondom een jaarlijks thema, verzorgt de fondswerving en regelt de publiciteit. Het bestuur bestaat nu uit drie personen, maar wil graag uitbreiden met een vierde persoon. Zij komen ca. 5 x per jaar bij elkaar. Het bestuur wordt bij de uitvoering ondersteund door een drietal vrijwilligers. Jouw rol Het nieuwe bestuurslid zal met name de coördinatie van het programma voor het publieksweekend op zich nemen. Vanaf april tot en met september onderhoudt hij/zij de contacten met eigenaren/beheerders van monumenten over deelname aan Open Monumentendag en zorgt ervoor dat hun activiteiten correct in het programma worden opgenomen. Wij vragen - Enthousiasme, interesse in cultureel erfgoed, goed kunnen organiseren en communiceren met eigenaren en beheerders van monumenten. - Handigheid met mail en tabellen plus nauwkeurigheid. - Beschikbaarheid in de maanden april t/m september: ca. 1-2 uur per week (met een piek in juni en augustus) en ca. 4-8 uur per dag in overleg tijdens Open Monumenten Dag (in 2025 op 12, 13 en 14 september). - In de voorbereiding kunnen de meeste activiteiten per mail of per telefoon worden gedaan. Wat hebben wij de vrijwilliger te bieden? - Inwerken door mede-bestuurslid - Gezellige en actieve groep - Kijkje achter de schermen van de monumenten en uitbreiding netwerk. - Uitnodigingen voor evenementen, ook van het landelijk comité - Verzekering via gemeente Woerden Tijdsbesteding: 1-2 uur per week, periode april - september, groot deel digitaal of telefonisch. 4-8 uur per dag in overleg tijdens Open Monumentendag (max. 3 dagen tijdens 2e weekend september)

Bestuurslid M/V voor Reanimatie Stichting

Bestuurslid M/V voor Reanimatie Stichting
Online / via de telefoon
Wekelijks · 1 tot 2 uur
Reanimatie Stichting IJsselstein
Reanimatie Stichting IJsselstein is een goed draaiende opleidingsorganisatie, waar jaarlijks 400 tot 500 cursisten reanimatie leren of hun kennis op peil houden. Dit wordt georganiseerd door instructeurs en de cursusadministratie. Op de achtergrond van onze opleidingen is een bestuur actief die dit ondersteunt en organiseert; het bestuur vergadert 4 x per jaar. Wegens vervanging per mei 2025 zoeken wij een bestuurslid met secretariële capaciteiten en interesse in meedenken en begeleiden van onze opleidingsorganisatie. Ben je accuraat, goed in communicatie, heb je een hart voor levensreddend vrijwilligerswerk en lijkt het je leuk om deze belangrijke vrijwilligersfunctie in te vullen? De werkzaamheden vinden hoofdzakelijk thuis plaats (behoudens de vergaderingen) en veel contact met andere bestuursleden en instructeurs gebeurt persoonlijk en via e-mail en/of Whatsapp. De vergaderingen vinden plaats in IJsselstein en verslagen worden geautomatiseerd gemaakt. De werkzaamheden worden uitgevoerd met alle mogelijke moderne hulpmiddelen en bestaan uit afwisselende bezigheden, van verslaglegging, contacten binnen de organisatie en met externe organisaties (b.v. Hartstichting) tot o.a. (mede-)organiseren van gezellige bijeenkomsten voor alle deelnemende vrijwilligers (ca 30 personen). Neem eens contact op om kennis te maken met de andere bestuursleden om meer te weten over onze organisatie en het takenpakket.

Vertalers / controleurs arabisch/Oekraïns

Vertalers / controleurs arabisch/Oekraïns
Online / via de telefoon
Wekelijks · 1 tot 5 uur
Joost
Ik help vluchtelingen Nederlands leren met gratis online hulpmiddelen. Die worden steeds meer gebruikt en ik zou graag Hulk krijgen van iemand die Arabisch of Oekraïens kan controleren op inhoud. Het gaat om kleine zinnetjes checken/verbeteren van Nederlands naar een eigen taal. Kan vanuit huis. Een gmail account zou het makkelijker maken.